News Update :

powered by Agones.gr - livescore

Kopa: "Ο Cristiano μπορεί να κερδίσει περισσότερες Balones de Oro"

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

Του Pablo Polo

Ο θρυλικός πρώην Γάλλος παίκτης μιλά στη MARCA


Raymond Kopa (1931 Noeux Les Mines) μιλά στη MARCA μετά το δείπνο με τον Gento κι άλλους βετεράνους. Του κοστίζει να κατεβεί τις σκάλες, αλλά κάνει την προσπάθεια για να μιλήσει για το ποδόσφαιρο, το πάθος του, για εκείνες τις ένδοξες σελίδες της Μαδρίτης του κι αυτές που μπορεί να φτάσει να γράψει αυτή του Ζιντάν. Ήρθε στη Μαδρίτη με την αδιαχώριστη Christiane στην απονομή της Balón de Oro του Cristiano. Χωρίς την «La Saeta», είναι ο παλαιότερος που έχει πάρει αυτό το βραβείο στην ιστορία του λευκού συλλόγου.

Πώς ήταν η άφιξή σας στη Μαδρίτη;

Έπρεπε να περιμένω μερικά παιχνίδια για να μπορέσω να παίξω με την πρώτη ομάδα. Στην αρχή δεν ακουμπούσα πολύ τη μπάλα επειδή το παιχνίδι γίνονταν περισσότερα στ’αριστερά με τον Gento κι εγώ ήμουν στα δεξιά, αλλά μετά ναι, το κοινό το απολάμβανε κι εγώ επίσης. Ήταν μια ομαδάρα.

Σας εξέπληξε εκείνη η ομάδα όταν φτάσατε κι αρχίσατε να προπονείστε;

Έπρεπε να κερδίσω τη θέση, έπρεπε να δουλέψω, δεν επρόκειτο να παίξω επειδή ήμουν ο Raymond Kopa, κανείς δεν σου χάριζε τίποτα τότε, αλλά χάρη στη Μαδρίτη έγινα Balón de Oro. Έπαιξα τρία χρόνια και χάσαμε ένα παιχνίδι, δεν είναι άσχημα, έτσι; Αλλά θα ήθελα να διευκρινίσω γιατί έφυγα, πολλοί άνθρωποι δεν το κατάλαβαν. Έφυγα γιατί πέντε Γάλλοι παραγωγοί ήθελαν να εκμεταλλευτούν το όνομά μου για να δημιουργήσουν τη μάρκα αθλητικών ειδών Kopa, και η αλήθεια είναι ότι μου βγήκε πολύ καλά. Απλά έφυγα για να σιγουρέψω το μέλλον μου. Συνέχισα να παίζω στην Ρεμς, και κατέληξα να διοικώ την εταιρεία μου. Αυτό δεν με εμπόδισε να παίζω, αλλά όταν αποσύρθηκα σε ηλικία 40 ετών, συνέχισα με τους βετεράνους έως τα 70.

Λοιπόν πείτε μου αν ο Cristiano μπορεί να αντέξει τόσο...

Εξαρτάται, υπάρχουν παίκτες περισσότερο μακρόβιοι. Εάν είσαι σοβαρός, αν αγαπάς αυτό που κάνεις, δεν υπάρχει πρόβλημα, κι ο Κριστιάνο είναι. Είναι ένας μοναδικός επιθετικός, το δείχνει κάθε μέρα. Θα’χει περισσότερες δυσκολίες κατά τη διάρκεια των ετών, αλλά πάνω απ 'όλα πρέπει να αποφύγει τους τραυματισμούς, τα χτυπήματα. Εγώ είχα τύχη. Μπορεί να συνεχίσει να παίζει και μπορεί να κερδίσει περισσότερες Balones de Oro.

Είναι ο Κριστιάνο ο Di Stefano της εποχής του;

Αν πρέπει να επιλέξω κρατώ τους δύο. Αλλά θα μπορούσα να επιλέξω άλλους. Τώρα υπάρχουν φίλοι που μου τηλεφωνούν και μου λένε: «Γεια σου Μέσι, πώς είσαι σήμερα;» το κάνουν για να με ευχαριστήσουν. Είναι ένας ταλαντούχος παίκτης, το δείχνει κάθε μέρα.

Τότε, Μέσι ή Κριστιάνο;

Και οι δύο είναι καταπληκτικοί.

Πείτε μου για την υπόθεση του Μπενζεμά, ποια είναι η μαρτυρία σας.

Είναι ένας παίκτης που έχει δυνατότητες, ταλέντο και στη Μαδρίτη παίζει ήρεμος. Για να κάνεις μια καλή καριέρα πρέπει να’σαι καλός σε όλα, να’σαι παντού.

Και θα επιστρέψει στην Γαλλία;

Δεν το ξέρω, αλλά ελπίζω να λύσει τα προβλήματά του, να προχωρήσει και να επιστρέψει στη Γαλλία. Αλλά υπάρχουν κι άλλοι μεγάλοι παίκτες. Δεν είναι μόνο να λες ότι δεν με θέλουν, αλλά μπορεί να ανακτήσει την θέση του αν είναι σοβαρός. Η συμπεριφορά του είναι σημαντική.

Μοιάζει σε κάτι αυτή η Ρεάλ Μαδρίτης στην δικιά σας;

Θα σας πω ένα πράγμα, στην εποχή μου θα μπορούσαμε να παίξουμε μ’ένα πόδι, μας αρκούσε. Ήμασταν μια εξαιρετική ομάδα.

Η Μαδρίτη έχει 39 παιχνίδια χωρίς ήττα ...

Εμείς παίζαμε πολύ καλά και καθηλώναμε τον αντίπαλο, που είναι αυτό που προσπαθεί να κάνει η Μαδρίτη του Ζιντάν. Είμαι χαρούμενος για την επιτυχία του Ζιντάν, μου αρέσει ως προπονητής. Έχει μια πολύ καλή ιδέα, ήταν ένας σπουδαίος παίκτης κι αποτελεί παράδειγμα για τους παίκτες. Πλέον αυτό που έχει πετύχει είναι ένα μεγάλο επίτευγμα, πολύ λίγοι έχουν καταφέρει να πετύχουν τόσο γρήγορα. Δεν μπορώ να κρίνω τη Μαδρίτη απ’τον αγώνα της ενάντια στην Γρανάδα. Ο καθένας κάνει ό, τι μπορεί. Είμαι επίτιμος πρόεδρος της Stade de Reims και πέσαμε στην Β, επιστρέψαμε στην Α, αλλά γιατί; Για να πέσουμε και πάλι; Τα πάντα είναι θέμα μέσων.

Πώς έχετε ζήσει την επανασύνδεσή σας με τους βετεράνους;

Δυστυχώς απομείναμε πλέον λίγοι. Με λυπεί, αλλά πολλοί έχουν φύγει, αλλά η αλήθεια είναι ότι η Μαδρίτη με καλεί πάντα, πάντα, κι αυτό με κάνει υπερήφανο, γιατί ξέρουν τι εκπροσώπησα στο κλαμπ. Επειδή δεν είναι μόνο ο παίκτης Kopa αλλά επίσης κι ο άνθρωπος.

Ποιον παίκτη ξεχωρίζετε από εκείνη τη Μαδρίτη;

Όλους, όμως ο Puskas ήταν το είδωλό μου εκείνη την εποχή. Έπαιζε στ’αριστερά, μ’εκείνο το αριστερό σούταρε απ’τα 25 ή 30 μέτρα κι ο τερματοφύλακας έτρεμε... Επίσης ήταν ένας άνθρωπος με μια εντυπωσιακή ευγένεια.

Και τι είπατε στον Gento όταν τον είδατε;

Μερικές φορές αστειευόμαστε, θυμόμαστε εκείνες τις μεγάλες στιγμές. Λέγαμε με τους βετεράνους ότι το καλύτερο ήταν που κυριαρχούσαμε επί όλων των αντιπάλων, ήμασταν ανίκητοι. Ο Gento κέρδισε έξι Ευρωπαϊκά Κύπελλα, εγώ κέρδισα τρία. Στην εποχή μας υπήρχαν 120.000 θεατές στο Μπερναμπέου, ήταν κάτι μοναδικό να’σαι η προσοχή όλων αυτών των ανθρώπων και δίπλα σε τόσες μορφές.

Ποιον βλέπετε να κυριαρχεί στο σημερινό ποδόσφαιρο;

Μαδρίτη και Barcelona πιστεύω ότι είναι πάνω απ’τους άλλους.

Μπορεί η Γαλλία να κερδίσει και πάλι το Παγκόσμιο Κύπελλο;

Αν επιστρέψω να προπονηθώ μαζί τους, μπορεί (γέλια) ... Έχουν μια καλή ομάδα και παίρνουν καλά αποτελέσματα.

Δεν αισθανθήκατε ένα ιδιαίτερο γαργαλητό όταν επιστρέψατε στο Μπερναμπέου;

Δεν λιποθύμησα, αλλά η αλήθεια είναι ότι με έκανε ευτυχισμένο. Δεν ξέρω αν με χειροκρότησαν, αλλά ο κόσμος ήταν πολύ ωραίος. Πολύ περισσότερο απ’τον δημοσιογράφο της εφημερίδας που έγραψε για μένα όταν ήρθα εδώ.

Κι αυτό; Τι συνέβη;

Δεν τον γνώριζα, με επέκρινε, με αποκαλούσε ο Γάλλος και δεν μου άρεσε. Εγώ δεν έχω πει ποτέ έναν παίκτη Ισπανό. Αλλά μένω εκεί, γιατί μετά μου βγήκε πολύ καλά στα τρία χρόνια. Μου άρεζε η Μαδρίτη, παραμένω ο μόνος παίκτης που καλεί η Μαδρίτη και δόξα τω Θεώ έχω μια υγεία που μου επιτρέπει να ταξιδεύω.

Πώς ήρθατε στη Μαδρίτη;

Επικοινώνησαν μαζί μου και κατέληξαν σε μια συμφωνία με την Stade de Reims. Για μένα ήταν μια ευκαιρία να εξελιχθώ, αν και η Reims ήταν μια μεγάλη ομάδα, ε! Ενάντια στη Μαδρίτη στον τελικό κερδίζαμε με 2-0 και χάσαμε μόνο με 3-4, θα θυμάμαι πάντα αυτό το παιχνίδι. Ήταν πολύ σκληρό. Στην Stade de Reims ήμασταν σχεδόν όλοι διεθνείς, δεν πρέπει να το ξεχνάμε, όμως η Μαδρίτη ήταν ισχυρότερη. Ο Di Stefano έδειξε τι παίκτης ήταν, αλλά δεν ήταν μόνος, ούτε στο ελάχιστο. Είχα καλή σχέση με τον Alfredo, έπαιζε πολύ μαζί μου, καταλαβαινόμασταν καλά.

Ίσως σε εκείνο το παιχνίδι να παρατήρησε ήδη τον Kopa η Μαδρίτη...


Ναι. Πολλοί με έκριναν λέγοντας ότι έπαιξα διαφορετικά, γιατί είχα συμφωνήσει πλέον με τη Μαδρίτη και για τίποτα. Έδωσα τα πάντα.

Η σελίδα της στήλης στο facebook:


@suntagm_puskas

Share this Article on :
 

© Copyright Opadoi Live 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.