News Update :

Η Ρεάλ Μαδρίτης χάνει την πρώτη θέση στην κατάταξη των εσόδων

Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2017

Του Benito Pérez González

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και Barça, πρώτη και δεύτερη, επωφελούνται απ’τις εμπορικές συμφωνίες τους


Κάθε Ιανουάριο, η συμβουλευτική εταιρεία Deloitte δημοσιεύει το αναμενόμενο Football Money League της, που φέτος συμπληρώνει την εικοστή του έκδοση. Πρόκειται για μια έκθεση η οποία κατατάσσει τους κορυφαίους 20 ευρωπαϊκούς ποδοσφαιρικούς συλλόγους με τα περισσότερα έσοδα, κατανέμοντάς τα σε τρία μέρη:  τηλεοπτικά δικαιώματα -Broadcasting-, έσοδα από εισιτήρια και γήπεδο -Match Day- και εμπορικά έσοδα και marketing -Commercial- . Πρόκειται, ως εκ τούτου, για μια έκθεση που επιτρέπει τη γνώση της φύσης των εσόδων, κι έτσι κάνουν ενδιαφέρουσες αναλύσεις και συγκρίσεις.

Η Manchester United φτάνει στην πρώτη θέση με 689 εκατομμύρια €, εκτοπίζοντας την Ρεάλ Μαδρίτης, με 620.1, η οποία ξεπερνιέται επίσης απ’την FC Barcelona, ​​η οποία φτάνει στα 620.2. Η διαφορά είναι μικρή, ένα πενιχρό 0,02%, αλλά αρκετή έτσι ώστε οι blaugranas να μπορούν να καυχηθούν ότι έχουν ξεπεράσει τον αιώνιο αντίπαλο τους. Ωστόσο, οι λευκοί οπαδοί δεν πρέπει να ανησυχούν, γιατί ενώ United και Barcelona έρχονται απ’την υπογραφή νέων συμβολαίων χορηγίας που έχουν εκτοξεύσει το νούμερό των εμπορικών τους εσόδων, υπάρχει η αίσθηση ότι οι λευκοί θα "τινάξουν τη μπάνκα" σ’αυτό το επόμενο έτος κατά την αναδιαπραγμάτευση της σύμβασής τους με την Adidas.

Επί του παρόντος εισπράττουν 30 εκατομμύρια ετησίως απ’τη γερμανική αθλητική μάρκα, έναντι των 89 και 72 που πληρώνει η ίδια σε Μάντσεστερ και Μπάγερν, αντίστοιχα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η διαφορά με τη Μπαρτσελόνα που, με 155 εκατομμύρια ετήσια απ’τη Nike, κατέχει το ρεκόρ των εσόδων σ’αυτόν τον τομέα. Μεσοπρόθεσμα η αύξηση των εσόδων της Μαδρίτης θα’ναι ακόμη μεγαλύτερη όταν επαναδιαπραγματευτεί ή υπογράψει ένα νέο συμβόλαιο χορηγίας -το τρέχον λήγει το 2018-, κι επίσης όταν είναι σε διάθεση να διαπραγματευτεί τα δικαιώματα του ονόματος του ανακαινισμένου Bernabeu.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ παίρνει την πρώτη θέση. Ήταν πρώτη στα έσοδα απ’το 1996/97 -πρώτο έτος έκδοσης της έκθεσης-μέχρι το 2003/04, που εκτοπίστηκε απ’την Ρεάλ Μαδρίτης. Ήταν τα πρώτα χρόνια του Florentino Pérez, και η πολιτική του της αύξησης των εμπορικών εσόδων επέτρεψε στους merengues να’ναι πρώτοι σ’αυτόν τον τομέα από τότε.

Οικονομική κι αθλητική αποτελεσματικότητα

Είναι δύσκολο να διαχωριστούν οι έννοιες της οικονομικής και αθλητικής αποδοτικότητας. Πιστεύω ότι έχει πολύ δίκιο ο Wang Jianlin, ιδιοκτήτης της Wanda, όταν λέει ότι η επένδυση στο ποδόσφαιρο είναι "κάψιμο χρήματος". Αλλά η ανάλυση αυτού του ζητήματος αξίζει ένα ξεχωριστό άρθρο. Αν μετράμε την αποτελεσματικότητα ως την αναλογία που λαμβάνεται μεταξύ εσόδων κι αθλητικής επιτυχίας, η Ατλέτικο είναι ο ευρωπαϊκός ηγέτης. Οι rojiblancos παίρνουν 574 βαθμούς UEFA με κάθε ευρώ που εισπράττουν, σε σύγκριση με τους 248 ή 235 που παίρνουν, για παράδειγμα, η Ρεάλ Μαδρίτης και η Barcelona.

* Benito Pérez González


Καθηγητής Οικονομικών και Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Isabel I και στο Master Αθλητικής Δημοσιογραφίας της Marca.

Υπενθυμίζεται και το ρεπορτάζ του Jose Felix Diaz πριν ένα χρόνο, όπου εκεί αναφέρεται ότι το παρόν συμβόλαιο με την Adidas, λήγει το 2020:


Η σελίδα της στήλης στο facebook:


@suntagm_puskas
Share this Article on :
 

© Copyright Opadoi Live 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.