Τα συμφέροντα της Ρεάλ
Μαδρίτης έρχονται σε σύγκρουση με τα συμφέροντα της La Liga. Είναι η μόνη πρωταγωνίστρια -μαζί με την Telefonica-η οποία
αντιτίθεται στην επίσπευση κατά ένα έτος του βασιλικού διατάγματος για τα
ποδοσφαιρικά δικαιώματα μετάδοσης
Τα συμφέροντα της Ρεάλ
Μαδρίτης έρχονται σε σύγκρουση με εκείνα της La Liga. Εάν ολόκληρη η Castellana ήταν ένας από εκείνους που αρχικά αρνήθηκαν να
υπογράψουν το βασιλικό διάταγμα για την κεντρική πώληση των τηλεοπτικών
δικαιωμάτων, τώρα είναι η μόνη ομάδα που διαφωνεί με την έναρξη του διατάγματος
απ’αυτή τη σεζόν (έχει συμφωνηθεί ότι θα ήταν για τη σεζόν 2016-17). Σύμφωνα με
πληροφορίες απ’τα στελέχη της LFP, αν δεν ξεκινήσει αυτή τη σεζόν η εφαρμογή του
πιο πάνω σχεδίου, οι σύλλογοι θα χάσουν πάνω από 300 εκατομμύρια €. Το Λευκό club δεν είναι το μόνο που
διαφωνεί. Υπάρχει και η Telefonica. Στην πραγματικότητα, είναι η εταιρεία που έχει το
μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την τήρηση των
προθεσμιών και να μην επισπευτεί η αλλαγή κατά ένα χρόνο. «Μπορείτε να πάρετε
μια πίστωση 300 εκατομμυρίων €», πρότεινε
η Μαδρίτη, σε αναζήτηση μιας λύσης.
Η ισπανική εταιρεία έχει
βρει στη Ρεάλ, τον καλύτερο συνεργάτη της, του οποίου τα τηλεοπτικά δικαιώματα
τα έχει , η ανταγωνίστρια της, η Mediapro. Το πλαίσιο έχει ως εξής: υπάρχουν 42 ομάδες (Primera και Segunda) στο βασιλικό διάταγμα, 4 από αυτές έχουν τα
δικαιώματά τους στην Telefónica και οι υπόλοιπες 38 στη Mediapro (μεταξύ των οποίων και η Ρεάλ Μαδρίτης). Η La Liga έπεισε τη Mediapro και τους συλλόγους να εφαρμόσουν την κεντρική πώληση αυτό το καλοκαίρι, αλλά
δεν έχει καταφέρει να πείσει την Telefonica και την Ρεάλ Μαδρίτης.
Γιατί αντιτίθεται η
Μαδρίτη, ενώ η εταιρία η οποία έχει τα δικαιώματά της, η Mediapro, έχει δώσει το
"ναι" στην LFP; Η επίσημη εκδοχή του συλλόγου του Chamartin είναι ότι τα διεθνή δικαιώματα του έχουν περάσει
στην Microsoft, ωστόσο, μια πηγή κοντά στις εξελίξεις για τα ενδιαφέροντα της Μαδρίτης για
την ένδυση, αναφέρει ότι η Telefonica έχει κάνει μια πρόσφατη συμφωνία με την Ρεάλ, με
την οποία η ισπανική εταιρεία απέκτησε (με ένα σημαντικό ποσό) τα δικαιώματα
για την εμπορική εκμετάλλευση του App της λευκής ομάδας (μέσω Movistar, O2 και Vivo) και για το ντοκιμαντέρ για το δέκατο («Στην
καρδιά του Δέκατου»). Έτσι, η Μαδρίτη θα πρέπει να προσπαθήσει να προστατεύσει
το συνεργάτη της, που ενδιαφέρεται για την διατήρηση του υπάρχοντος καθεστώτος
για φέτος (φέτος έχει τα δικαιώματα τεσσάρων ομάδων, συμπεριλαμβανομένης της
Μπαρτσελόνα). Η La Liga έχει τη Mediapro ως σύμμαχο στην κοινή επιχείρηση.
Στρατηγική: άρνηση σήμερα
και ...
Διεθνώς, η La Liga έχει καταρτίσει ένα σχέδιο το οποίο δεν αποσκοπεί
στην μεγαλύτερη αμοιβή για περισσότερες εικόνες των πρωταθλημάτων, αλλά για την
καλύτερη βιτρίνα, επιτρέποντας τα να φτάσουν σε περισσότερο κόσμο. Είναι μια
στρατηγική που εγκαταλείπει το βραχυπρόθεσμο και αποσκοπεί σε κάτι
μέσο-μακροπρόθεσμο, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει όσο το δυνατόν
περισσότερους οπαδούς. Η μάχη, σε αυτή την περίπτωση, είναι ανάμεσα, στην
Πρέμιερ, στην Formula 1, στο NBA, στη Μπουντεσλίγκα, στο MotoGP ... και στο προϊόν με όνομα «Ισπανικό Πρωτάθλημα»,
μ’ότι αυτό συνεπάγεται (Μπαρτσελόνα, Ρεάλ Μαδρίτης, Μέσι, Κριστιάνο, Φερνάντο
Τόρες, Ατλέτικο Μαδρίτης, κλπ).
Αυτή η διαδικασία προώθησης
θα διεξαχθεί μέσω παραμέτρων οι οποίες -σύμφωνα με την προηγούμενη ποιοτική παραδοχή
- θα προσπαθήσουν, το προϊόν της La Liga, να πάρει τελικά μια καλή «θέση». Ως εκ τούτου,
αυτή η παράμετρος δεν περιλαμβάνει την εθνική ποδοσφαίρου, αλλά θα μεσολαβήσει εμπειρικά.Αισιοδοξία και ρεαλισμός
σ'αυτές τις εκτιμήσεις; Τα παραπάνω είναι οι προσδοκίες που πηγάζουν απ'τον
τρόπο με τον οποίο χειρίζεται η εθνική ποδοσφαίρου τα τηλεοπτικά της. Αν
πληρούνται και το πως αυξάνονται, εξαρτάται απ'το αν οι υπολογισμοί τους ήταν
κατάλληλοι κι απ'το αν θα καταλήξουν σε συμφωνία με την Μαδρίτη, το οποίο αν δεν
συμβεί θα οδηγήσει στην πρόσκληση του να ζητήσουν από μια τράπεζα 300.000.000 €
ως προσωρινό μέτρο ...