News Update :

powered by Agones.gr - livescore

"Αν κριτικάρουν τον Cristiano ή τον Messi, πώς να μην κριτικάρουν εμένα!"

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2016

Των Hugo Cerezo και Miguel Ángel Lara

Ο Morata εξετάζει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του με τη MARCA

"Υπήρχαν ομάδες που ήθελαν να στοιχηματίσουν πολύ δυνατά σε μένα. Ακόμα φρικάρω γιατί δεν έχω υπερβεί τα 20 γκολ σε καμιά σεζόν"

"Πίεση; Εδώ, όταν κάνεις ένα κακό κοντρόλ, ήδη το παρατηρείς, είσαι ήδη καχύποπτος"



Η ίδια φωνή, διαφορετική συζήτηση. Το παιδί που έφυγε και γύρισε πίσω άντρας, citius, altius, fortius, δύο εποχές στα μπιανκονέρι, αλλά έχοντας γίνει το «9» της εθνικής και η μεταγραφή αστέρα των πρωταθλητών Ευρώπης. Προπονητές φήμης όπως ο Conte ή ο Simeone τον ήθελαν. Ο Del Bosque τον προστάτευε πάντα. Τώρα ο Ζιντάν ψιθυρίζει το πόσο σημαντικός είναι ήδη, όπως κι ο Lopetegui δεν αμφιβάλει για όλα όσα μπορεί να δώσει. «Εκπλήσσομαι» λέει ειλικρινά, όταν μιλάει για τις προσφορές που είχε. Ίσως ακόμα δεν έχει συνειδητοποιήσει πόσο καλός είναι.

Παρουσιάστηκες τη Δευτέρα στην εθνική με μια φανέλα που έγραφε ότι «έχω ένα όνειρο». Ποιο είναι;

Έχω πολλά. Το να’μαι εδώ και να κερδίσω κάτι με την εθνική ομάδα είναι ένας απ’αυτά, επειδή είχα την τύχη να κερδίσω πολλά πράγματα, αλλά το να το κάνεις με την εθνική είναι το πιο όμορφο πράγμα που μπορεί να σου συμβεί ως παίκτης. Ξέρω ότι είναι πολύ δύσκολο, όλοι μας εδώ το γνωρίζουμε, αλλά νομίζω ότι υπάρχουν οι παίκτες και η ποιότητα για να το πετύχουμε.

Στα 23 σου, υπήρξες πρωταθλητής Ευρώπης, Ιταλίας, με την Κ 21 και βασικός με την Ισπανία σ’ένα Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Το έχεις αφομοιώσει;

Όταν σταματάς μερικές φορές να σκεφτείς και να δεις πού είσαι... Όλα αυτά γίνονται πολύ γρήγορα και πρέπει να σταματήσεις να σκεφτείς, ν’απολαύσεις λίγο, επειδή γίνονται πολύ γρήγορα. Δυσκολεύεσαι να τα αφομοιώσεις, να μπεις στη δίνη των αγώνων, ταξιδιών, αποστολών, είναι ένας πολύ γρήγορος ρυθμός ζωής. Θα πρέπει να φρενάρεις και ν’απολαύσεις. Αν πριν από 10 χρόνια να μου έλεγαν ότι θα ήμουν εδώ, πιθανότατα δεν θα το πίστευα. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες, τύχη, δουλειά, τραυματισμοί ... Στο τέλος είναι πολλά πράγματα. Έτσι, πρέπει να σταματήσεις να απολαύσεις και να σκεφτείς, γιατί είναι πολύ δύσκολο.

Πως τα πας με τον Lopetegui;

Πολύ καλά, πολύ καλά. Τον Julen τον γνωρίζω εδώ και πολύ καιρό και πιστεύω ότι η άφιξή του είναι πολύ σημαντική για μας, αυτή η αλλαγή. Ένας προπονητής που δεν θα’χε την φιλοδοξία του Julen, δεν θα’χε αναλάβει αυτήν την εθνική που πάει, ουσιαστικά, για όλα. Αυτό δείχνει τη φιλοδοξία που έχει, την προσωπικότητά του. Είναι στον ίδιο ρόλο μ’αυτόν στον οποίο είναι οι παίκτες, η οποία είναι μια πολύ, πολύ, πολύ δύσκολη κατάσταση η οποία ίσως να μην φαίνεται απ’έξω. Ήρθαμε σε μια εθνική που ήταν πρωταθλήτρια, επιπλέον δύο συνεχόμενες φορές στο Euro, κι έχουμε μια πίεση, που όταν τα πράγματα αρχίζουν να μην πηγαίνουν τόσο καλά, θα’ναι πολύ δύσκολο. Αλλά είναι αυτό που έχω πει πολλές φορές, εγώ προσωπικά πιστεύω πολύ σ’αυτήν την ομάδα και σ’αυτούς τους παίκτες. Είναι αλήθεια ότι έφυγαν θρύλοι του ποδοσφαίρου μας, αλλά έρχονται άλλοι. Το πιο ξεκάθαρο παράδειγμα είναι ο Thiago. Ήταν τραυματίας, άξιζε να’ναι στην εθνική και τώρα είναι εδώ, σε άριστη κατάσταση. Είναι όπου πρέπει να κοιτάμε όλοι, είναι ένας παίκτης που έχει το ίδιο στυλ μ’αυτούς που έφυγαν. Νομίζω ότι υπάρχουν λόγοι να συνεχίσουμε να’χουμε αυτοπεποίθηση.



Ήταν παράξενο να μην βλέπεις εκεί τον Ίκερ;

Στην πραγματικότητα ναι, πολύ παράξενο. Αλλά περισσότερο από ό, τι στις προπονήσεις, που δεν το σκέφτεσαι, φαίνεται στα γεύματα ή στον ελεύθερο χρόνο. Λείπει σε όλους μας πάρα πολύ. Φαντάζομαι ότι σ’όλη την Ισπανία θα’ναι παράξενο, επειδή είναι πολλά τα χρόνια του Ίκερ εδώ. Είναι παράξενο, ναι.

Φαντάζομαι ότι έχεις μόνο λόγια ευγνωμοσύνης για τον Del Bosque.

Ναι, φυσικά. Με εμπιστεύθηκε όταν δεν ήμουν τόσο καλά, συνέχισε να με καλεί, έπαιξα βασικός στο Euro και μου έχει δώσει κάθε ευκαιρία στον κόσμο. Είμαι πολύ ευγνώμων. Εγώ κι όλοι οι Ισπανοί, επειδή είναι ο προπονητής που μας έκανε όλους παγκόσμιους πρωταθλητές.

Το Euro το απόλαυσες ή υπέφερες;

Κάποιος εν γένει το απολαμβάνει, αλλά υπήρχε μια στιγμή πολλής έντασης, όταν δεν είχα βάλει γκολ στο πρώτο παιχνίδι, το οποίο κερδίσαμε οριακά... Εκείνη την στιγμή ήμουν λίγο ανυπόμονος να περάσει η ώρα, ανυπόμονος να παίξω, και απαλλάχτηκα όταν σκόραρα το πρώτο γκολ. Πάντα, όταν είσαι σε μια καλή ομάδα όπως η ισπανική ομάδα, το απολαμβάνεις. Αλλά ειλικρινά πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να’χαμε κάνει πολλά περισσότερα στο Euro.

Ήδη είσαι πιο ήσυχος μετά από ένα καλοκαίρι αβεβαιότητας; Επειδή υπήρχε πολύς λόγος για το μέλλον σου, ακόμα και κατά τη διάρκεια του Euro επίσης...

Ναι, αυτό ήταν ένα τρελό καλοκαίρι υπό αυτή την έννοια. Ήταν δύσκολο για μένα να’μαι σ’ένα Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και να’χω κάθε μέρα πέντε ή έξι κλήσεις στο τηλέφωνο από διαφορετικά μέρη. Ήμουν αρκετά συγκεντρωμένος και συμπεριφέρθηκα αρκετά επαγγελματικά σ’αυτήν την κατάσταση.

Όταν λες διαφορετικά μέρη αναφέρεσαι σε διαφορετικές ομάδες;

Ναι, ομάδες, προπονητές, ανθρώπους ... Ούτε εγώ δεν θα το περίμενα, να περάσω απ’αυτή την κατάσταση. Όταν τελείωσα την επαναγορά απ’τη Μαδρίτη κι ανήκα και πάλι στην ομάδα μου, ακόμα κι έτσι υπήρχαν ομάδες που ήθελαν να στοιχηματίσουν πολύ δυνατά σε μένα. Ακόμα φρικάρω, γιατί δεν έχω υπερβεί τα 20 γκολ σε καμιά σεζόν. Πιστεύω ότι έχω πολύ περισσότερη εξέλιξη ακόμα.

Και τώρα είσαι ευτυχισμένος;

Ναι, φυσικά, είμαι. Εάν παίζοντας βασικός στη Μαδρίτη κι ευρισκόμενος στην εθνική δεν είμαι ευχαριστημένος ... Σα να μην έτυχα το λαχείο [γέλια]. Δεν μπορώ να’μαι περισσότερο. Τα πράγματα συμβαίνουν, ο καθένας έχει τη στιγμή του και πρέπει να δουλέψω σκληρά για να συνεχίσω στη Μαδρίτη και στην εθνική, αλλά είμαι πρόθυμος να το κάνω.



Γιατί αποφάσισες να μείνεις στη Μαδρίτη;

Γιατί στο τέλος ξέρω ότι η Μαδρίτη είναι η ομάδα με τις περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει τίτλους στην Ισπανία και στην Ευρώπη, κι επειδή κατά βάθος πιστεύω ότι αν δεν είχα μείνει φέτος στη Μαδρίτη θα το μετάνιωνα σ’όλη μου τη ζωή.

Αισθάνεσαι ότι είσαι μπροστά στην ευκαιρία της ζωής σου;

Ναι, φυσικά, φυσικά. Σε καθοριστική στιγμή, αν θα μπορούσε να μου περάσει απ’το μυαλό να μην συνεχίσω στη Μαδρίτη, θα ήταν, επειδή ο σύλλογος δεν θα’χε τόση εμπιστοσύνη σε μένα όση θα περίμενα. Πιστεύω, αν είχα φύγει δεν θα με συγχωρούσα.

Όταν ακούς ότι το BBC είναι αδιαπραγμάτευτο, τι νιώθεις, τι σκέφτεσαι;

Ότι μιλάμε για τρεις απ’τους καλύτερους επιθετικούς στον κόσμο και πιστεύω ότι μπορώ επίσης να παλέψω. Σε μια ομάδα είναι σημαντικοί όλοι οι παίκτες και στο τέλος δεν συμπίπτουν σε πολλά παιχνίδια, λόγω μυϊκών προβλημάτων, ποινών, κ.λπ. Και θα πρέπει να’σαι προετοιμασμένος, επειδή η στιγμή σου μπορεί να’ρθει σε κάθε παιχνίδι, σε κάθε λεπτό. Είναι αυτό που πρέπει να κάνεις.

Απ’έξω δίνεις την αίσθηση ότι πιέζεσαι πολύ να σκοράρεις. Σε απελευθέρωσε το γκολ στη Θέλτα;

Όχι, μπορεί να δίνεται η αίσθηση προς τα έξω, επειδή κάθε επιθετικός που δεν σκοράρει πάει στο σπίτι σκασμένος. Πιστεύω ότι έκανα καλό παιχνίδι στο Σαν Σεμπαστιάν, θα μπορούσα να έχω βάλει δύο εναντίον της Θέλτα, αλλά το ποδόσφαιρο είναι έτσι τόσο σκληρό, για να το πω έτσι. Έκανα πολύ καλύτερο παιχνίδι στο Anoeta απ’ότι εναντίον της Θέλτα, αλλά σκόραρα εντός έδρας, μέσα απ’την περιοχή, ένα ριμπάουντ ... Αλλά είναι ένα γκολ. Μετά κανείς δεν θυμάται πώς μπήκε, αλλά ότι μπήκε. Είναι αυτό που μετράει. Αλλά είμαι πολύ ήσυχος, ξέρω ότι συνεισφέρω πολλά περισσότερα απ’τα γκολ. Υπάρχουν περισσότεροι παίκτες πέρα απ’το BBC για να σκοράρουν.

Τι σου λέει ο Ζιντάν;

Μου μιλά πολύ, είμαι σούπερ ικανοποιημένος γιατί μιλάμε πολύ. Τον είχα πριν ως βοηθό προπονητή, σε άλλο ρόλο, και τώρα μου δίνει πολλή σημασία, μιλά σχεδόν κάθε μέρα μαζί μου, μιλάμε σχεδόν πριν κάθε παιχνίδι, 10-15 λεπτά, μου λέει όλα όσα θέλει από μένα... Επικοινωνούμε πολύ και με κάνει να νιώθω πολύ σημαντικός, το οποίο είναι ό, τι χρειάζεται κάποιος για να αποδώσει. Γι 'αυτό λέω ότι κάθε φορά με νοιάζουν λιγότερο οι άνθρωποι, οι κριτικές ... Πάντα θα υπάρχει κάποιος. Αν κριτικάρουν τον Κριστιάνο ή τον Μέσι, πώς να μην κριτικάρουν εμένα. Στο τέλος κάποιος πρέπει να βλέπει όσο το δυνατόν λιγότερα, ούτε τα καλά ούτε τα κακά, να προσπαθεί να δουλεύει... Κι αν ο προπονητής είναι ευχαριστημένος μαζί μου κι επίσης κι ο σύλλογος, αυτό είναι όλο.

Υπάρχει μεγαλύτερη πίεση στην Ρεάλ Μαδρίτης απ’ότι στην Juve;

Ναι, φυσικά. Εδώ κάθε φορά που κάνεις ένα κακό κοντρόλ ή συμβαίνει κάτι που δεν αρέσει στον κόσμο... το παρατηρείς. Παρατηρείς ότι δεν τα’χεις πάει καλά και είσαι καχύποπτος, δεν μπορείς να επιτρέψεις να συμβεί ξανά. Αλλά δεν είμαι πλέον αυτός που ήμουν όταν έφυγα απ’τη Μαδρίτη. Έχω παίξει μεγάλα παιχνίδια, έπαιξα σ’ένα Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, ένα τελικό Champions League ... Μπορεί να φαίνεται ότι πιέζομαι πολύ, αλλά δεν είναι έτσι. Πολύ λίγοι άνθρωποι ξέρουν ότι έπρεπε να παίξω με το πόδι σχεδόν αναίσθητο, σχεδόν δεν μπορούσα να βάλω το παπούτσι. Αυτό σε κάνει λιγότερο ευτυχή στο γήπεδο... απ'έξω όλα μπορούν να φαίνονται διαφορετικά, αλλά είμαι καλά, είμαι ικανοποιημένος. Είναι αλήθεια ότι πρέπει να αρχίσω να χαμογελάω λίγο περισσότερο στο γήπεδο και να φαίνομαι ότι είμαι λιγότερο...



Αγχωμένος;

Ναι. Λιγότερο αγχωμένος. Πολλοί άνθρωποι μου το έχουν πει ότι μου φαίνονταν όταν είχα φύγει απ’τη Μαδρίτη ... αλλά δεν έχει καμία σχέση. Είχα σωματικά προβλήματα, αλλά έπρεπε να παίξω, επειδή ήταν η ώρα μου.

Σε τι σε άλλαξε η Ιταλία;

Στα πάντα. Ποδοσφαιρικά, σωματικά, σε δυναμική, τακτικά, στο να κάνω τα πράγματα με ουσία... Αλλά έχω πολλά να μάθω.

Τι σου δίδαξαν εκεί οι Μπουφόν, Πίρλο ή Κιελίνι που δεν θα’χες μάθει στη Μαδρίτη;


Αυτό που τράβηξε την προσοχή μου περισσότερο είναι η αντιμετώπιση που έχουν ως άνθρωποι, με τους ανθρώπους. Δεν είχα δει ποτέ στη ζωή μου έναν τερματοφύλακα αρχηγό της εθνικής του και της Juve να μένει να υπογράψει αυτόγραφα, και μέχρι να υπογράψει σε όλους δεν πήγαινε σπίτι. Απ’τον Πίρλο τη ικανότητα που είχε να ακούγεται μπροστά σε όλους, χωρίς να τραβά την προσοχή, ένας σούπερ ήσυχος τύπος, αλλά όταν άρχιζε να μιλάει ήταν ένας πραγματικός ηγέτης. Κι απ΄τον Κιελίνι, ένας τύπος ο οποίος έχει δύο καριέρες και φαίνεται το περισσότερο θηρίο στο γήπεδο και στη συνέχεια έξω ένα κομμάτι μάλαμα και σε βοηθάει σε όλα. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Λυπάμαι πολύ που δεν επιστρέφω, πήγα για να εκπληρώσω ένα όνειρο [επιστροφή στη Μαδρίτη], αλλά εκεί έχω αφήσει πολλούς συμπαίκτες και φίλους και ανθρώπους που με αγαπούν πολύ.

Share this Article on :
 

© Copyright Opadoi Live 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.